Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

Αποκλειστικό: Ανασκόπηση και εξελίξεις στα εξοπλιστικά προγράμματα του Λιμενικού Σώματος


Συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς οι εργασίες των αρμόδιων επιτροπών του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος με στόχο την ενίσχυση των επιχειρησιακών ικανοτήτων του Λ.Σ στα παρακάτω προγράμματα.

Κύρια βάση από τους επιτελείς του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος δίνεται σε αποστολές έρευνας και διάσωσης λόγω της τεράστιας εμπλοκής του Λ.Σ στο μεταναστευτικό καθώς και σε ζητήματα δημόσιας τάξης και κρατικής ασφάλειας. Ειδικότερα:

  1. Το Λ.Σ σκοπεύει να ενισχύσει τις ικανοτήτες επιτήρης των περιπολικών σκαφών με την προσθήκη συστημάτων υπέρυθρης παρατήρησης. Τη δεδομένη χρονική στιγμή λαμβάνει χώρα η Δημόσια Διαβούλευση Τεχνικών Προδιαγραφών με στόχο τη Προμήθεια 40 φορητών θερμικών καμερών επιτήρησης για τον εξοπλισμό των περιπολικών σκαφών Α.Λ.Σ  συνολικού προϋπολογισμού 2.000.000,00€.
  2. Ανανέωση του στόλου των οχημάτων με την προμήθεια 40 οχημάτων για τα Λιμεναρχεία των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και της νησιωτικής χώρας, συνολικού προϋπολογισμού 1.400.000,00€. 
  3. Απόκτηση 10 ταχύπλοων Περιπολικών σκαφών μήκους 16-18 μέτρων, προϋπολογισμού 26.000.000,00€. Σε αυτή τη κατηγορία θέση στο Λ.Σ διεκδικεί το ελληνικό σκάφος "ΩΚΥΑΛΟΣ" με στόχο την κάλυψη αναγκών σε επίπεδο θαλάσσιας αστυνόμευσης. Πρόκειται, για σημαντική προμήθεια αφού σκοπεύει να καλύψει το κενό της μη έλευσης των Κροατικών σκαφών και της άμεσης ανάγκης για την απόσυρση των Abeking. Επιπρόσθετη, εξαιρετική επιλογή είναι τα ελληνικα σκάφη Super Termoli ST 50 και ST 60.
  4. Εγκατάσταση συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης θαλάσσιας κυκλοφορίας Β. Αιγαίου, συνολικού προϋπολογισμού 3.500.000,00€.
  5. Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ), συνολικού προϋπολογισμού 60.000.000,00€. Πρόκειται, για ιδιαίτερα νευραλγικό πρόγραμμα που εκτελείται από κοινού με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού αφού πρόκειται για εξοπλιστικό με αδιαμφισβήτητα αμυντικές προεκτάσεις προς όφελος του εθνικού αμυντικού σχεδιασμού. Μια άγνωστη πτυχή του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η προσπάθεια που καταβάλεται για κοινή ενοποιημένη τακτικά εικόνα με έμφαση στη διασύνδεση και τη διαλειτουργικότητα μέσα από ασφαλείς ζεύξεις δεδομένων με το Εθνικό Σύστημα VTMIS.  
  6. Αναβάθμιση του Ελληνικού Συστήματος Δορυφορικού Εντοπισμού για αποστολές Έρευνας και Διάσωσης με συμμετοχή στο σύστημα MEOSAR του διεθνούς Προγράμματος COSPAS-SARSAT, συνολικού προϋπολογισμού 7.200.000,00€. 
  7. Προμήθεια υλικών - ανταλλακτικών για τη συντήρηση των πλωτών σκαφών του Λ.Σ συνολικού προϋπολογισμού 7.000.000,00€. Με αυτό το πρόγραμμα εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών και ως εκ τούτου η βελτίωση των διαθεσιμοτήτων των σκαφών αφού το σύνολο των σκαφών έχει δεχθεί υψηλή καταπόνηση. 
  8. Επέκταση, Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του Εθνικού Συστήματος VTMIS, συνολικού προϋπολογισμού 600.000,00€. Το Εθνικό Σύστημα VTMIS (Vessel Traffic Management and Information System) είναι ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα ελέγχου και διαχείρισης θαλάσσιας κυκλοφορίας το οποίο καλύπτει την ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των κόλπων Σαρωνικού, Ελευσίνας, Ν. Ευβοϊκού, Πατραϊκού και τμήματος Ιονίου Πελάγους και αποσκοπεί μεταξύ άλλων στη βελτίωση της ασφάλειας ναυσιπλοΐας καθώς και στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Το Εθνικό Σύστημα VTMIS δύναται να διαχωριστεί στις παρακάτω οντότητες: Κέντρα Ελέγχου και Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (VTS: Vessel Traffic Services),  Υποκέντρο Ελέγχου και Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (RTS: Regional Traffic Services), Σταθμός Αισθητήρων (RSS: Remote Site Sensors),  Αναμεταδοτικός Σταθμός (Relay Station) και τέλος Εθνικό Κέντρο Ελέγχου και Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (VTMIS). 
  9. Αντικατάσταση του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των τριών αεροπλάνων REIMS F-406 της Μοίρας ΛΣ καθώς και των τριών εκ των έξι ελικοπτέρων τύπου AS365N3 της Μοίρας. Για το θέμα αυτό θα επανέλθουμε με ξεχωριστή ανάρτηση. 
  10. Προμήθεια 10 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών μήκους 11-12 μέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 2.200.000,00€. Τα σκάφη θα δοθούν πρωτίστως προς κάλυψη αναγκών των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών Μυτιλήνης, Χίου, Σάμου, Κω και Ρόδου που σηκώνουν το κύριο βάρος καταστολής της διακίνησης όπλων, ναρκωτικών, λαθρομεταναστών και καπνικών. 
  11. Εγκατάσταση συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης θαλάσσιας κυκλοφορίας Β. Αιγαίου, συνολικού προϋπολογισμού 3.500.000,00€. 

Η κατάληξη των παραπάνω εξοπλιστικών προγραμμάτων πρόκειται για ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους τρείς ή τέσσερις μήνες αναλόγως του προγράμματος μετά το πέρας της δημόσιας διαβούλευσης των τεχνικών προδιαγραφών. Αξίζει να αναφερθεί, η παντελής απουσία οποιουδήποτε οπλικού συστήματος για τα περιπολικά σκάφη των 16 ή των 11 μέτρων και γενικότερα για τα πλωτά του Λ.Σ. Ενδεικτικά, αναφέρουμε την προσθήκη τηλεχειριζόμενων σταθμών οπλισμού των 12,7 χλστ, στη πλώρη, τουλάχιστον για τα σκάφη των 16-18 μέτρων. Αντιστοίχως, την τοποθέτηση απλών πολυβόλων των 12,7 ή 7,62 χλστ. για τα σκάφη μήκους 11-12 μέτρων πάντα σε συνδιασμό με την ύπαρξη υπέρυθρων σκοπευτικών βοηθημάτων.

Επίσης, άξια αναφοράς είναι τα πολύτιμα αεροσκάφη REIMS F-406 της Μοίρας Λ.Σ απόρροια του υπερσύγχρονου εξοπλισμού που διαθέτουν και κάλλιστα θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα σε αποστολές επ' ωφελείας της Εθνικής Άμυνας με την ύπαρξη κατάλληλων ζεύξεων δεδομένων Link 11 και Link 16 σε αποστολές παροχής τακτικής εικόνας με τους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων. Αντίστοιχες, προσπάθειες διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν για τα Περιπολικά Ανοιχτής Θαλάσσης με την προσθήκη Ολοκληρωμένου Τακτικού Συστήματος με σκοπό τη συνεργασία με τις κανονιοφόρους της Διοίκησης Πλοίων Επιτηρήσεως του Αρχηγείου Στόλου. 

Αυτό που λείπει από το Λ.Σ είναι η επιχειρησιακή νοοτροπία και η ενεργός συμμετοχή στην Εθνική Άμυνα. Τόσο η πολιτική όσο και η φυσική ηγεσία προτιμούν το Λ.Σ αποκλειστικά ως Υπηρεσία διάσωσης λαθρομεταναστών και δευτερευόντως, τυπικών αστυνομικών καθηκόντων. Μια καλή αρχή άνευ κόστους θα ήταν η έναρξη συνεκπαιδεύσεων και σταθερών συνεργασιών με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Βήμα, προς τη σωστή κατεύθυνση ήταν η εισαγωγή της ΜΥΑ στη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων υπό το ΓΕΕΘΑ. 

Γενικά οι προτάσεις αναβάθμισης του Λ.Σ - ΕΛ.ΑΚΤ. συνοψίζονται ως εξής:
  1. Εκσυγχρονισμός της υλικοτεχνικής υποδομής κάτι το οποίο ήδη γίνεται.
  2. Βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης (με ιδιαίτερη έμφαση στο τακτικό – επιχειρησιακό επίπεδο).
  3. Αναδιοργάνωση των υπηρεσιών – οργανωτικών δομών και κατάλληλη ανακατανομή του προσωπικού.
  4. Επιλογή προσωπικού με υψηλά και αυστηρά κριτήρια.
  5. Νέο δόγμα επιχειρήσεων.
  6. ΠΗΓΗ
  7. http://defencenews.gr/asfaleia/ethniki-asfaleia/4989-apokleistiko-anaskopisi-kai-ekselikseis-sta-eksoplistika-programmata-tou-limenikoy-somatos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου