Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Ο κατασκευαστής των Leopard αγοράζει το μεγαλύτερο νεκροταφείο αρμάτων στην Ευρώπη

Τεθωρακισμένα οχήματα Marder στο διαλυτήριο. (alliance / dpa)
Του Gerhard Hegmann, Μόναχο για την Die Welt.
Μετάφραση: EAV
Στην πόλη Rokensuβra της Θουριγγίας εκατοντάδες τεθωρακισμένα περιμένουν την καταστροφή τους. Η Krauss-Maffei Wegmann αναλαμβάνει πλέον την ανακύκλωση τους και δεν είναι βέβαιο ότι θα μετατρέψει τις μηχανές του πολέμου σε κομματάκια.
Μέχρι σήμερα, ο κατασκευαστής του άρματος Leopard, Krauss-Maffei Wegmann (ΚΜW) έχει ανακοινώσει παραγγελίες για νέα όπλα: Έναν αριθμό νέων αρμάτων μάχης και αυτοκινουμένων πυροβόλων για το Κατάρ αξίας άνω των 1,9 δισεκατομμυρίων Ευρώ και ακόμα 131 οχήματα μεταφοράς προσωπικού BOXER για τον γερμανικό στρατό. Τώρα ήρθε μια νέα ανακοίνωση: «Η Krauss-Maffei Wegmann, ο παραδοσιακός γερμανικός κατασκευαστής τεθωρακισμένων, αγόρασε τον μεγαλύτερο γερμανικό καταστροφέα αρμάτων, την Battle Tank Dismanteling GmbH με έδρα το Rokensuβra της Θουριγγίας.
Ο καταστροφέας αρμάτων παρουσιάζει μέχρι σήμερα εντυπωσιακά νούμερα κατεστραμμένων στρατιωτικών οχημάτων. Από το 1991 16,000 στρατιωτικά οχήματα, εκ των οποίων τα 1,800 άρματα μάχης, καθώς και άλλα 6,000 περίπου θωρακισμένα και ερπυστριοφόρα οχήματα κόπηκαν και ανακυκλώθηκαν σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Οι μεγάλοι αριθμοί εξηγούνται από την ιστορία της εταιρίας. Με την επανένωση των Γερμανιών ένας ολόκληρος στρατός τεθωρακισμένων κρίθηκε περιττός. Έτσι, εκατοντάδες άρματα μάχης και τεθωρακισμένα του Εθνικού Λαϊκού Στρατού της πρώην Ανατολικής Γερμανίας οδηγήθηκαν στο διαλυτήριο υπέρ του Ομοσπονδιακού Στρατού. Μια εταιρία αφοπλισμού και αποστρατιωτικοποίησης στήθηκε σε μια έκταση 35,000 τετραγωνικών μέτρων, το μεγαλύτερο όπως λέγεται νεκροταφείο αρμάτων.
To 2005 οι δραστηριότητες επεκτάθηκαν και στη διάλυση μηχανολογικού εξοπλισμού ενώ η εταιρία απέκτησε επιπλέον χώρο. To 2006 εμφανίζεται στο προσκήνιο και η μεγάλη εταιρία ανακύκλωσης μετάλλων (σκραπ) Scholz, που διαχωρίστηκε από το διαλυτήριο τεθωρακισμένων.
Γενική εικόνα των υπό διάλυση οχημάτων Marder. (REUTERS)
Ο όμιλος Scholz πουλάει το διαλυτήριο τεθωρακισμένων ξανά
Mε τζίρο άνω των 3.1 δισεκατομμυρίων Ευρώ ο όμιλος Scholz, είναι σε διαδικασία διοικητικής ανασυγκρότησης και αναδιάρθρωσης και έχει ήδη διαχωριστεί από πολλές δραστηριότητες ώστε να εξοικονομήσει χρήματα για το αποθεματικό του. Τα μέρη τηρούν σιωπή για την πώληση του διαλυτηρίου τεθωρακισμένων και καμία πληροφορία δεν αποκαλύπτεται. Σύμφωνα με τον ισολογισμό του το διαλυτήριο τεθωρακισμένων παρουσιάζει μικρή πτώση από το 2013.
Ο κατασκευαστής των Leopard Krauss-Maffei Wegmann υπολογίζει ότι τα παροπλισμένα άρματα και τεθωρακισμένα μπορεί να έχουν πλέον κάποια αξία. Τα παλιά Leopard μπορούν να αναβαθμιστούν ή να διαλυθούν για τη δημιουργία αποθέματος ανταλλακτικών. Στους πελάτες του διαλυτηρίου τεθωρακισμένων περιλαμβάνονται ήδη εκτός από την KMW, η ανταγωνίστρια Rheinmetall, ο γερμανικός και ο αυστριακός στρατός και ο ελβετικός κρατικός όμιλος RUAG. Το Battle Tank Dismanteling φέρεται να έχει ήδη κόψει 840 παλιά άρματα τύπου Leopard-1, καθώς και πάνω από 600 παλιά αμερικανικά Μ-48, που είχε παραγγείλει στο παρελθόν η Γερμανία αλλά και τουλάχιστον 200 πρώην σοβιετικά άρματα Τ-72.
Γενική εικόνα των υπό διάλυση οχημάτων Marder. (REUTERS)
Ο στρατός θέλει ξανά περισσότερα άρματα μάχης
Το ενδιαφέρον του γερμανικού υπουργείου Αμύνης για τον εκσυγχρονισμό παλιών αρμάτων Leopard έγινε γνωστό την Άνοιξη του 2015. Τότε έγινε γνωστό ότι υπήρχε η πρόθεση επαναγοράς έναντι 22 εκατομμυρίων Ευρώ 100 αρμάτων μάχης, που ήταν αποθηκευμένα στις εγκαταστάσεις της εταιρίας. Ο στρατός ήθελε να διατηρεί στο μέλλον οροφή 320 αρμάτων μάχης κι όχι 225, όπως είχε παλιότερα προϋπολογιστεί.
Οι πρώτες πληροφορίες που αποκαλύφθηκαν από το υπουργείο είναι ότι οι βιομηχανίες είχαν έναν στόλο 100 τουλάχιστον παλιών αρμάτων Leopard. Ωστόσο, ούτε η Krauss-Maffei Wegmann ούτε η Rheinmetall δεν αποκάλυπταν ποιά είχε αποθηκεύσει τόσα άρματα και πού. Ένας μανδύας σιωπής κάλυπτε τις ανακοινώσεις των εταιριών για τον στόλο των τεθωρακισμένων: «Επ’αυτού καμία δήλωση», έλεγε ο εκπρόσωπος της KMW. Πληροφορίες που αποκαλύπτονταν μέσω Γαλλίας τώρα μιλούσαν για μια συμφωνία μεταξύ αμυντικών εταιριών, της ιδιωτικής γερμανικής KMW και της κρατικού κατασκευαστή τεθωρακισμένων της Γαλλίας NEXTER, για τη δημιουργία ενός κοινού σχήματος με έδρα την Ολλανδία. Τώρα πλέον, ο μεγάλος ευρωπαίος κατασκευαστής τεθωρακισμένων KMW-NEXTER θα έχει το δικό του νεκροταφείο αρμάτων.
Οχήματα Marder στο διαλυτήριο. (REUTERS)
Η Rheinmetall επιστρέφει στην κερδοφορία
Η οικονομική ανάπτυξη στον τομέα των βιομηχανιών όπλων αντανακλάται στα νούμερα της ανταγωνίστριας της Krauss-Maffei Wegmann, Rheinmetall. H βιομηχανία του Ντύσσελντορφ με τη διπλή δραστηριότητα στην κατασκευή αυτοκινήτων και τεθωρακισμένων, παρουσίασε ξανά το 2015 σημαντική κερδοφορία στον στρατιωτικό τομέα της. Οι πωλήσεις τους αναπτύχθηκαν κατά 16% στα 2,59 δισεκατομμύρια Ευρώ, κάνοντας άλμα από απώλειες 67 εκ. στα 90 εκ. Ευρώ κέρδος. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσίασε εξίσου άνοδο κερδών στον οποίο θα αναφερθούμε στα μέσα Μαρτίου.
Στον τομέα των νέων τεχνολογιών παρουσιάζεται επίσης μια αναλαμπή. Η εταιρία αναπτύσσει ένα νέο πυροβόλο για τα άρματα Leopard που θα εκτοξεύει βλήμματα διαμετρήματος 130mm έναντι των τωρινών 120mm. Επιπλέον, ένα νέο πρόγραμμα «τρέχει» για ένα εντελώς νέο κύριο άρμα μάχης, που θα παρουσιαστεί σαν σύλληψη το 2017. Σε αυτό θα μπορούν να λάβουν μέρος περισσότερα έθνη, μεταξύ τους η Γερμανία και η Γαλλία.
Οχήματα Marder στο διαλυτήριο. (REUTERS)
Εργάτης αποκόπτει τμήματα απο αποσυρθέν όχημα. (REUTERS)
Εργάτης αφαιρεί τμήματα απο αποσυρθέν όχημα. (REUTERS)
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2016/02/28/%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-leopard-%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1/#more-38015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου